مقاله تحقيقات بازاريابي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


مقاله تحقيقات بازاريابي دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحقيقات بازاريابي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله تحقيقات بازاريابي

مقدمه  :  
تعاریف تحقیقات بازاریابی  :  
مقایسه بازاریابی با تحقیقات بازاریابی :  
تهدید های عمده در تحقیقات بازاریابی  :  
کاربرد تحقیقات بازاریابی :  
نقش تحقیقات و بازاریابی در صادرات :  
دشواری های فراراه اجرای طرحهای بازار یابی در ایران :  
فرایند تحقیقات بازاریابی :  
مرحله اول: تعریف مسئله  
مرحله دوم: تنظیم فرضیه هاست  
مرحله سوم: طراحی تحقیق  
مرحله چهارم : جمع آوری داده ها  
مرحله پنجم: تجزیه وتحلیل یافته ها وارائه نتیجه گیری :  
منابع :  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله تحقيقات بازاريابي

1-    بابایی ،علی اکبر و همکاران و تحقیقات بازاریابی ؛سنگ پایه برنامه ریزی  و نشریه  تدبیر

2-    روستا احمد ،ونوس داور ، ابراهیمی و مدیریت بازاریابی و تهران و 1380و انتشارات سمت

مقدمه  

امروزه در کشورمان در شرایطی خطیر،حساس وسرنوشت ساز قرار گرفته است.پذیرش یکی از دو گزینه اقتصاد دولتی یا اقتصاد آزاد به موضوع جدی تبدیل شده ولی روند امور جهان و مسائل بین المللی ما را به سمت پذیرش اقتصاد آزاد سوق می دهد

پذیرش این سبک اقتدصاد ضرورت ایجاد سیستم ها ی جدید را به شرکت ها تحمیل می کند ولی باید صادقانه بپذیریم که حاکم بودن اقتصاد دولتی و وجود مدیریت دولتی در بسیاری از بنگاه های اقتصادی سبب شده که شرکت ها را در پیله ای از حمایت قرار داده ولمس فشارهای رقبا واقتصاد آزاد را برای آنها تقریبا نا ممکن کرده است واز آن طرف هم پذیرش ضرورت ایجاد سیستم های اطلاعاتی نظیر سیستم اطلاعات بازاریابی و انجام تحقیقات بازار را برای چنین مدیرانی دشوار می سازد

در فضای اقتصاد آزاد تنها شرکت هایی می توانند در دراز مدت زنده بمانند که از روش های بقا برخوردار باشند.شرکت هایی می توانند نبض محیط را حس کنند ودر رسیدن به اطلاعات محیطی توانمند یاشند که در بدترین شرایط نیز با گزینش های درست،حیات خویش را ادئامه دهد

تحقیقات بازار یابی یکی از نیازهای هر شرکت در چالش های رقابتی است.شاید در گذشته بدلیل کوچکی شرکت ها وشناخت مشتریان محدود شرکت،امکان جمع آوری اطلاعات بازار یابی از مشتریان مستقیما توسط مدیریت وجود داشت.اما گسترش تجارت وتنوع وپراکندگی مشتریان امروز،استفاده از تکنولوژی های نوین در تحقیقات ،بازاریابی را لازم کرده است

تعاریف تحقیقات بازاریابی 

1- تحقیقات بازار یابی عامل ارتباط مصرف کننده، مشتری وجامعه است

2- امکان شناسایی،تعییین فرصت ها ،مسائل و مشکلات بازار یابی را مشکل کرده است

3- تحقیقات بازاریابی یخشی از علم بازاریابی آمریکاست  با این مضمون که تحقیقات بازاریابی وظیفه ای است برای پیوند مشتری، مصرف کننده ومردم جامعه با بازاریابی از جمع آوری اطلاعات

4- آخرین تعریف مربوط به انجمن بازاریابی آمریکاست با این مضمون که تحقیقات بازاریابی وظیفه ای است برای پیوند مشتری،مصرف کننده و مردم جامعه با بازاریابی  از طریق جمع آوری اطلاعات

مقایسه بازاریابی با تحقیقات بازاریابی

برای مقایسه کردن بازار یابی وتحقیقات بازاریابی را تعریف می کنیم

بازار یابی بعنی اداره کردن بازارها برای برقرار کردن روابط ومبادلات جهت  ایجاد ارزش وارضای نیازها وخواسته ها

تعریف دیگر هم عبارت است از تلاش گسترده وهدفمند برای شناسایی وجمع آوری وپردازش،ذخیره سازی و توزیع اطلاعات به منظور کمک رسانی به مدیران در تصمیم گیرهای مرتبط با حل مشکلات واستفاده از فرصت های بازار وبازاریابی

تعریف تحقیقات بازاریابی عبارت است از : فعالیت هایی که ارتباطات لازم را بین مصرف کنندگان ،خریداران،عامه مردم ومدیران بازاریابی از طریق جمع آوری اطلاعات برقرار می کند

این اطلاعات اهداف زیرا دنبال می کند

1- شناخت وتعریف فرصت ها وتهدیدها و منابع وموانع بازار

2-ایجاد،اصلاح وبازاریابی،اقدامات وفعالیت های بازار یابی

3- ردیابی،کنترل ونظارت وپیگیری عملکرد بازار یابی

 بامقایسه این تعاریف نتیجه می گیریم که

بازار یابی مجموعه مربوط به اداره کردن بازار برای انجام مبادله مطلوب است وتحقیقات بازاریابی وسیله ووظیفهای بای بهتد اداره کردن بازار واهداف بازار یابان است. یعنی هر اندازه بازار یابی اصولی تر و مناسب  تر باشد فعالیت های بازار یابی مفید تر و موثر تر صورت می گیرد و مدیریت بازار یابی داخلی وخارجی کارا تر خواهد بود

تحقیقات بازار یابی تکنیکی برای بازارشناسی است که خود یکی از ارکان بازار یابی  نوین به شمار می رود. تحقیقات بازار یابی دریچهای از بازار یابی می گشاید و واقعیت های آن را نشان می دهد به بازار یابی کمک می کند،بازار را شناسایی وبهنیاز ها وخواسته های آن پاسخ د هد به طور کلی تحقیقات بازاریابی جزمهم از بازار رقابتی است که سهولت،سرعت ومطلوبیت مبادلات را افزایش داده و شناخت و آگاهی مدیران را بهبود  می بخشد

تهدید های عمده در تحقیقات بازاریابی 

1-    تهدید اول کم اهیت جلوه دادن این فعالیت و به تناسب عدم عدم رشد سیستم و سازمان لازم بای نهادی شدن آن در یک شرکت است در اقتصاد های دولتی این تهدید،تهدید بسیار جدی برای بنگاه هاست مدیرانی که زیر فشار رقابت  قرار نگرفته اند لزومی در خصوص شناخت بازار نیز حس نکرده وطبیعی است که فعالیت های مرتبط با این امر مهم نیز در شرکت سازمان دهی نشود

2-    جمع آوری حجم وپردازش نشده اطلاعات وایجاد سر در گمی در مدیریت نسبت به انتخاب بهینه است که خوشبختانه این خطر با بکارگیری تکنو لوژی های نوین تا حدی بر طرف شده شبکه های اطلاع رسانی ملی و جهانی در جهان به سرعت در حال گسترش است که مدیران می توانند با استفاده ازاطلاعات نسبتا ساخت یافته این شبکه ها امکان تصمیم گیری درست را برای خود میا سازند امروزه در کشورهای پیشرفته از سیستم های خبره که قابلیت ارتباط با شبکه های جهانی  را دارند می شود

 با این شرایط گفته شده به مدیران کشورمان پیشنهاد می شود

1-    بسته های لازم در شرکت را برای نهادی شدن تحقیقات بازار یابی ایجاد کنند

2-    در نمودار سازمانی شرکت واحد تحقیقات بازار یابی را پیش بینی کنند

3-    کار شناسان لازم را استخدام وسیستم تحقیقات بازاریابی را ایجاد کنند

4-    از همه مهم تر همکاری با شرکت ها وموسساتی که برای این منظور تشکیل شده اند و تخصص لازم را دارد

5-    پیوستن و بهره گیری از شبکه های اطلاع رسانی داخلی وخارجی برای تسهیل در تجارت

کاربرد تحقیقات بازاریابی

 

لینک کمکی