بررسی صنعت تبلیغات

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


 بررسی صنعت تبلیغات دارای 70 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی صنعت تبلیغات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

سالها پیش، زمانی كه «سیهرو» سیاستمدار رومی گفت: « اگر بخواهی مرا متقاعد كنی باید اندیشه مرا بشناسی و اگر خواستی اندیشه مرا بشناسی، باید احساسات مرا درك كنی. پس باید یادگیری  كه با كلمات من حرف بزنی. ارشمیدس دائم می‌گفت: آیا من می‌توانیم اهرمی داشته باشم كه بتوانم با آن دنیا جابجا كنم. او نمی‌دانست كه دهكده جهانی چگونه  به دهكده  اطلاعاتی تبدیل خواهد شده و با انتشار اطلاعات از طریق كتاب و رسانه‌های جمعی می توان دنیا را جابه جا كرد. والتر اسكات ، نویسنده معروف انگلیسی ، می‌گوید: جامعه هر روز با دو حركت به حیات خویش ادامه می‌دهد. اولی حركتی است كه روزنامه‌های صبح به آن وارد می‌كنند و دومی تكانی است كه روزنامه‌‌های عصر به آن می‌دهند.
انقلاب كبیر فرانسه این پیام را به ارمغان می‌آورد: مطبوعات نقش سنتی نظارت بر جامعه را به عهده دارد. و جوان ملی و جوهر انسان اندیشمند است و اندیشه را در بستر آزادی می‌پروراند. در نتیجه از 1789 (سال پیروزی انقلاب كبیر فرانسه) تا سال 1800 میلادی یعنی ظرف 11 سال) 1350 روزنامه در فرانسه منتشر شد.  فراموش نكنیم دانش و خرد محصول مطالعه است، نه گوش دادن به رادیو و تلویزیون. مطالعه باعث خود با تكاری و خلاقیت می‌شود. هرگز رسانه‌های دیداری و شنیداری نمی‌توانند با رسانه‌های مكتوب مقایسه شوند. زیرا رسانه های مكتوب محصول اندیشه است و رادیو و تلویزیون خاصیت ماندگاری را ندارند.
ما در دنیای تحت كنترل رسانه ها زندگی می‌كنیم. رسانه‌ها زندگی می‌كنیم. رسانه‌ها به ما می گویند دنیا را چگونه باید بیینیم و باید در ایران قدرت تصویر، اثرگذاری تصویری، زمان تصویر و پیام تصویری را در رسانه‌هایمان با شدت تجربه كنیم. ما ایرانیان قبل از میلاد مسیح (ع) صنعت كتابسازی داشتیم و 500 سال پیش، صنعت صحافی را اروپائیان از ما یاد گرفتند. از زمان صفویان ؟؟؟ در برای منتشر می‌شده و اكنون روزنامه دست نویس دربار محمد شاه قاجار در آرشیو ملی هند موجود است. همچنین از 1784 در هند و روزنامه فارسی و انگلیسی مشترك منتشر می‌شده و كمپانی هند شرقی 54 سال روزنامه به فارسی منتشر می كرد. ورود چاپ به ایران به آمریكا فقط 2 سال اختلاف داشت، ولی ما چون عاشق رسم الخط نستعلیق بودیم، نتوانستیم با چاپ روز دنیا كنار بیاییم. در نتیجه هرگز چاپ همزمان را تجزیه نكردیم.
سال گذشته 1382، سال گذشته 1382 ، سال تصمیم‌گیری، مباحثه و چانه زنی درباره چگونگی هدایت چرخ سرگردان تبلیغات در ایران بود. سال اعلام خبر ایجاد مواردی كه تاكنون وجود نداشتند و از قضا ماهیت آنها برای ساماندهی صنعت تبلیغات كشور بسیار ضرروی است؛ مانند اتحادیه كانون‌های تبلیغاتی، رتبه‌بندی كانون‌ها و قانون جامع تبلیغات بازرگانی.
- امسال تبلیغات بازرگانی سازماندهی می‌شود.
مجتبی آقایی مدیر كل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 83 را نسبت به 1382 ، سال حركت به سوی نهادینه‌تر شدن فعالیتهای تبلیغاتی و تشكیل صنف و انسجام این صنعت می‌داند. محمد صحفی، معاون مطبوعات و تبلیغات وزارت ارشاد، گردش مالی 2500 میلیارد ریال صنعت تبلیغات و به دنیال آن، جرایم متعدد و قانون شكنی‌‌های مختلف در این عرصه خبر داد، شاید هدف او اشاره به ضرورت تصویب تك قانون جامع‌تر در زمینه تبلیغات برای مقابله با جرایم و از سوی دیگر ایجاد یك اتحادیه برای رسیدگی به امور صنفی دست اندركاران این حوزه بود.



فهرست

فصل اول   
تبلیغات در ایران و چالشهای آن در سال اخیر   
مقدمه   
امسال تبلیغات بازرگانی سازمان دهی می‌شود   
نظر یك عكاس تبلیغاتی در مورد تبلیغات ایران    
(كیوان بهپور، عكاس تبلیغاتی در امریكا)    
با آشنایی نقاط قوت و ضعف به اهداف تبلغیاتی دست یابید.    
چرا خودروسازان خارجی از تبلیغات در ایران پرهیز می‌كنند.    
فصل دوم    
- تبلیغات، رسانه، گرافیك، بازاریابی    
- تأثیر گذارترین رسانه تبلیغاتی كدام است؟    
- میزان تأثیر آگهی در مجلات    
- آتش بس اعلام نشده برای بیلبورد   
- آگهی در تلویزیون باید حرف تازه‌ای داشته باشد.    
- تأثیر گرافیك در تابلوهای تبلیغاتی   
- معجزه تبلیغات حداقل!    
- راز بازاریابی یك پاستای برتر    
- وسوسه الگانس    
مروارید شر ق از نو كشف می‌شود   
بغداد در محاصره بیلبوردها   
فصل سوم   
تبلیغات با كم اینترنت و موبایل    
تبلیغ SMS دم گوش مشتركان    
تبلیغات موبایل آنتن نمی‌دهد   
چرا تبلیغات اینترنتی   
چالشهای تلبیغات اینترنتی   
ابزارهای تبلیغاتی / ترویجی اینترنت چه حرفی برای گفتن در دنیای    
كلاسیك دارند؟    
تبلیغات در اینترنت با بودجه صفر   
طراحی وب سایت   
سرویس تبلیغات متنی چیست؟    
فصل چهارم   
تبلیغات، اصطلاحات، واژه ها و اخبار    
منابع و مأخذ   

لینک کمکی